공정거래 자율준수 프로그램
공정거래 자율준수 프로그램(CP)
공정거래 자율준수 프로그램
(Compliance Program; CP)이란,
공정거래 관련 법규를 준수하기 위해 기업 자체적으로
제정·운영하는 교육, 감독 등의 내부 준법시스템을 의미합니다.
대표이사 메세지
"공정거래 자율준수로 신뢰받는 글로벌 기업으로 도약"
존경하는 임직원 여러분, 안녕하십니까. 대표이사 경재형입니다.
파리크라상은 법과 윤리를 준수하며, 상생과 동반성장을 실현하는 투명한 기업문화를 정착시키기 위해
지난해 공정거래 자율준수 프로그램(Compliance Program) 도입을 선포했습니다.
이 프로그램은 공정거래 법규 준수와 내부 통제 시스템 강화를 통해 부정부패를 방지하고,
건강하고 투명한 조직 문화를 확산하는 데 그 목적이 있습니다.
이를 기반으로 우리는 신뢰받는 글로벌 종합식품기업으로 지속 성장하고자 합니다.
이러한 변화는 여러분의 관심과 실천으로 완성될 수 있습니다. 글로벌 스탠다드에 부합하는 공정하고 투명한 업무를
실천해 주시길 바라며, 저 또한 여러분과 함께 윤리경영과 준법경영을 이끌어가며 필요한 지원을 아끼지 않겠습니다.
함께 파리크라상을 더 큰 신뢰와 성과로 이끄는 기업으로 만들어 갑시다.
감사합니다.
CP의 핵심 8대 요소
최고경영자의 자율준수 의지 및 지원
최고경영자는 공정거래 자율 준수의지와 방침을
공개적으로 표명, CP운영 적극 지원
자율준수관리자 임명
최고 의사결정기구(이사회)는 조직 내 자율준수관리자
임명 -효과적인 CP 운영에 대한 책임 부여
자율준수편람 제작 · 활용
공정거래 관련 법규 및 CP의 기준과
절차에 관한 편람 작성
지속적이고 체계적인 자율준수 교육 실시
CP 기준과 절차 및 공정거래 관련 법규 준수 사항에
대해 임직원 대상으로 정기적으로 교육 실시
공정거래 관련 법규 위반 임직원 제재
내규에 따라 법규 위반행위의 중대성에 따른
임직원 제재
내부감시체계 구축
위반행위 예방 등을 위한 감독 시스템 구축 및
이사회 보고
효과성 평가와 개선조치
CP 기준, 절차, 운용 등에 대한
점검, 평가 등을 실시 후 개선
CP 기준과 절차 마련 및 시행
공정거래 관련 법규 준수 실천을 위한
기준과 절차 마련
CP의 운영현황
일정 | 활동 |
---|---|
2025년 1월 | 공정거래신고시스템 구축 |
정기소식지(CP LETTER) 제 1호 발행 | |
대표이사 자율준수 의지 표명 | |
자율준수 실천 선서식 진행 | |
2024년 12월 | 자율준수관리자 선임 |
CP운영규정 및 규칙 제정 | |
자율준수편람 초판 제정 | |
2024년 10월 | 대표이사 자율준수 의지 천명 |
2024년 9월 | 공정거래 자율준수 프로그램(CP) 선포식 |
2024년 8월 | 이사회 CP 도입 승인 |
2024년 7월 | 대표이사 임직원 대상 준법경영 의지 전파 및 준법의 중요성 전달 게재 |
공정거래관련 법규 동향
- · 공정거래법
- · 가맹사업법
- · 하도급법
- · 표시광고법
- · 약관법
공정거래제보 신고센터
공정거래·가맹사업 법규 등의 위반행위에 대해서 제보를 받는 공간입니다.
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- ㈜파리크라상 또는 임직원의 가맹사업법을 위반하는 행위
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Compliance Program(CP)
What is the Fair Trade Compliance Program (CP)?
It refers to an internal compliance system such as education and supervision established and operated by the company itself to comply with fair trade-related laws.
Download CP Operating RegulationsMessage from the CEO
"Advancing as a Globally Trusted Company through Fair Trade Compliance"
Dear employees,
I am Kyung Jae Hyung, CEO of Paris Croissant.
Paris Croissant has declared the introduction of the Fair Trade Compliance Program (CP) to establish a transparent corporate
culture that adheres to the law and ethics while promoting mutual growth and cooperation.
The purpose of this program is to prevent corruption by complying with fair trade laws and strengthening internal control systems,
thereby spreading a healthy and transparent organizational culture. Based on this, we aim to continuously grow as a trusted global food company.
This transformation can only be achieved through your interest and commitment. I ask you to practice fair and transparent work that aligns with global standards. I, too, will lead the way in ethical and legal management while providing the necessary support.
Let’s work together to make Paris Croissant a company that earns greater trust and achieves even greater success. Thank you.
The 8 Core Elements of CP
CEO's Commitment to Compliance and Support
The CEO publicly expresses a commitment to fair trade compliance and actively supports CP operations.
Appointment of a Compliance Manager
The highest decision-making body (Board of Directors) appoints a Compliance Manager, who is responsible for effective CP operation.
Creation and Utilization of a Compliance Handbook
Draft and utilize a handbook detailing fair trade laws and CP standards and procedures.
Continuous and Systematic Compliance Training
Conduct regular education for employees on CP standards, procedures, and fair trade compliance.
Sanctions for Violations of Fair Trade Laws
Employees violating laws are sanctioned based on the severity of the violation in accordance with internal regulations.
Establishment of Internal Monitoring Systems
Develop monitoring systems to prevent violations and report them to the Board of Directors.
Effectiveness Evaluation and Improvement
Conduct inspections and evaluations of CP standards, procedures, and operations, and implement improvements.
Development and Implementation of CP Standards and Procedures
Establish and implement standards and procedures to ensure compliance with fair trade laws.
Current Status of CP Operations
Schedule | Activity |
---|---|
January 2025 | Establishment of Fair Trade Reporting System |
Issue No. 1 of the regular newsletter (CPLETTER) | |
Representative Director's willingness to comply with voluntary compliance | |
Conducting an oath-taking ceremony to practice self-compliance | |
December 2024 | Appointed a new Chief Compliance Officer |
Establishing regulations and rules for CP operation | |
1st edition of the CP handbook enacted | |
October 2024 | Announced CEO message : introduction of CP |
September 2024 | Declaration of Compliance Program |
August 2024 | The board of directors’ approval : introduction of CP |
July 2024 | Announced CEO message : the importance of compliance and willing of CP |
Updates on Fair Trade Laws
- · The Fair-Trade
- · The Franchise Act
- · The Subcontracting Act
- · The labeling and advertising
- · The terms and conditions
Fair Trade Reporting Center
This is a space to report violations of fair trade, franchise business laws, or other related acts.
For complaints related to products and services, please contact the Customer Center.
- Acts of Paris Croissant employees violating fair trade-related laws
- Acts of Paris Croissant or its employees violating the Franchise Business Act
- Non-payment of subcontracting payments by Paris Croissant or its affiliates
The information of whistleblowers will be strictly protected.
However, reports based on false accusations will not be accepted.
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Any answer related to the submission will be replied on the E-mail
(Only for the report related to the “Fair-Trade”)
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